22222-2000x1125

نرم‌افزارهای ریموت دسکتاپ

در حال حاضر بسیاری از خدمات تخصصی و فنی بصورت سنتی و با حضور متخصص در محل مشتری ارائه می­گردد. اینچنین ارائه­ی خدمات بصورت سنتی با چالشهای بسیاری روبرو می­باشد که موجب کاهش بهره­وری، اتلاف وقت و انرژی، صرف هزینه­ های مازاد مالی و زمانی و … هم برای مشتری و هم برای متخصص می­شود. البته ناگفته نماند که ارائه­ی برخی از این خدمات تخصصی بصورت سنتی اجتناب­ناپذیر می­باشد و لازم است متخصص در محل مشتری حضور یابد و در کنار این اجبار، خدماتی هم وجود دارند که با استفاده از نرم­افزارهای ارتباط از راه دور مانند Any Desk یا Team Viewer می­توان نیاز به حضور متخصص در محل را تا حد زیادی کاهش داد و در نتیجه باعث بهبود و افزایش کارایی، صرفه­جویی در زمان و پول و … شد. اما با توجه به تجربه پاندمی کرونا ویروس، دورکاری به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و قطعا در آینده نزدیک دورکاری یکی از اصلی‌ترین روش‌های سرویس‌دهی خواهد بود که بسیاری از خدمات تخصصی را می‌توان بصورت دور کاری انجام داد.

در حال حاضر در ایران تنها دو نرم‌افزار Any Desk و Teamviewer برای برقراری اتصال بین سیستم‌های کامپیوتری آشنا بوده و استفاده می‌شد که بدلیل مسائل و مشکلات مربوط به تحریم دیگر نمی‌توان براحتی از این نرم‌افزارها استفده نمود.

Teamviewer

Teamviewer با آنکه یکی از بهترین نرم‌افزارهای اتصال سیستم‌های کامپیوتری بود ولی متاسفانه بدلیل تحریم چند سالی می‌باشد دیگر نمی‌توانیم از این نرم‌افزار استفاده کنیم.

Any Desk

Any Desk هنوز در ایران تحریم نشده است ولی محدودیت‌هایی را برای کاربران خود قرار داده است، از جمله محدودیت زمان ارتباط که ظاهرا زیر 30 دقیقه می‌باشد و برای ارتباطات بیشتر از 30 دقیقه لازم است در وب‌سایت AnyDesk ثبت نام نموده و اکانت خود را شارژ نمائیم که با توجه به قیمت دلاری آن دیگر برای ما مقرون به صرفه نمی باشد.

چرا FreeDesk؟

جایگزین مناسب برای این نرم‌افزارها، سامانه بومی‌سازی شده فری‌دسک (Free Desk) می‌باشد. چرا که علاوه بر داشتن امکاناتی مشابه امکانات AnyDesk یا Team Viewer، سرورهای آن در دیتاسنترهای داخل کشورمان مستقر شده‌اند و در نتیجه دیگر با موضوع و چالش‌های تحریم درگیر نمی‌باشیم. علاوه بر آن بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و دیگر دغدغه شارژ و تمدید اکانت در آن وجود ندارد و براحتی می‌توان از فری‌دسک (Free Desk) با اطمینان خاطر استفاده نمود.

Tags: No tags
1

افکارتان را باما در میان بگذارید

اطلاعات شما پیش ما امن هست، آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!